SAHA Bülten

SAHA Bülten’e kayıt olun, Savunma, Havacılık ve Uzay sektörlerindeki gelişmelerin hiçbirini kaçırmayın

📕 #SAHAsözlük

Teklife Çağrı Dokümanlarında yer alan gereksinimlere göre sistem çözümüne yönelik çalışmaların yapılmasıdır.

ÇAKIR seyir füzesi hedefi tam isabetle vurdu: Savunma Sanayii Başkanı Demir, “AKINCI TİHA’dan atılan ÇAKIR tüm kritik bileşenleri yerli-milli olan motorla ateşlendi ve hedefi tam isabetle vurdu. Türkiye Yüzyılı’na, savunma sanayiinden armağan olsun.” ifadesini kullandı.

  • Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, dünyada ilk kez bir SİHA’dan seyir füzesi atıldığını belirterek, “AKINCI TİHA’dan atılan ÇAKIR tüm kritik bileşenleri yerli-milli olan motorla ateşlendi ve hedefi tam isabetle vurdu. Türkiye Yüzyılı’na, savunma sanayiinden armağan olsun.” ifadesini kullandı.

Dünyada ilk kez bir SİHA’dan seyir füzesi atıldığına dikkati çeken Demir, “AKINCI TİHA’dan atılan ÇAKIR tüm kritik bileşenleri yerli-milli olan motorla ateşlendi ve hedefi tam isabetle vurdu. Türkiye Yüzyılına savunma sanayiinden armağan olsun. Tebrikler.” değerlendirmesinde bulundu.

Roketsan tarafından geliştirilen ÇAKIR SEYİR FÜZESİ

💢 Fırlatma Motoru: Katı Yakıtlı Fırlatma Motoru
💢 Harp Başlığı Ağırlığı: 70 kg
💢 Uçuş Motoru: Turbo Jet Motor
💢 Füze Çapı: ≤ 275 mm

ASELSAN çıtayı “GÖKDENİZ” ile yükseltiyor: ASELSAN’ın dünyadaki sistemlerden daha üstün performansa sahip olarak geliştirdiği Yakın Hava Savunma Sistemi GÖKDENİZ’in, MİLGEM-5 Projesi kapsamındaki fabrika kabul testleri tamamlandı.

  • Yakın alan hava savunma sistemleri ürün ailesinde yer alan KORKUT ve GÖKDENİZ sistemleri tarafından kullanılan 35 milimetre parçacıklı mühimmat (ATOM), sahip olduğu hassas zaman programlı tapa sayesinde hedef önünde paralanarak yoğun bir parçacık bulutu oluşturuyor. Bu özelliği sayesinde namlulu silahların küçük ve hızlı hava hedeflerine karşı yüksek etkinlik gösterebilmesini sağlıyor.
  • GÖKDENİZ Sistemi, fabrika kabul testlerinin tamamlanmasının ardından MİLGEM-5 gemisine entegre edildi.

Özgür F-16 için geri sayım: Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, F-16 uçaklarının yerli aviyoniklerle modernize edilmesiyle ortaya çıkan F-16 Özgür’ün 2023’te sahada görülebileceğini bildirdi.

  • Demir, SETA tarafından düzenlenen “Türk Savunma Sanayiinin Yüzyılı” başlıklı sempozyumda katılımcıların sorularını yanıtladı.
  • Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki F-16 uçaklarının yerli aviyoniklerle modernize edilmesine yönelik yürütülen Özgür Projesi’nin 2023 sonunda sahada görülüp görülemeyeceğine” yönelik soru üzerine Demir, “Görebiliriz. Çünkü Blok-30’lar bütün unsurlarıyla tamamlandı. Seri uygulama safhası 2023’te görüleceği gibi, Blok-40 ve 50’lerle ilgili gelişme sürecimizde kararlarımızı aldık, sözleşmelerimizi yaptık ve onların da süreci hayata geçmiş olacak. O açıdan bizim özgürleştirme projelerimiz inşallah F-16 konusunda Türkiye’yi bağımsız ve yetkin bir ülke haline getirecek.” yanıtını verdi.

MKE, Boran obüsünde ihracata odaklandı: Makine ve Kimya Endüstrisi AŞ (MKE) tarafından geliştirilen ve geçen yıl Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) envanterine giren hafif çekili obüs Boran’ın 2 ülkeye ihracatı gerçekleştirildi.

  • Açıklamada görüşlerine yer verilen MKE Genel Müdürü İlhami Keleş, ilk etapta 7 adet Boran obüsünün geçen yıl Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından teslim alındığını ifade etti.
  • Tamamen yerli ve milli kabiliyetlerle üretilen silah sisteminin, uluslararası standartlardaki 25 testten başarıyla geçtiğini vurgulayan Keleş, “Havadan taşınabilir, modern komuta ve atış kontrol sistemine sahip obüs, kendi konum ve istikametini kendisi belirleyerek kısa sürede atış görevine hazır hale gelirken, azami 17 kilometrelik mesafeyi etki altına alabiliyor.” bilgisini paylaştı.

114 adet “Boran obüsü” için anlaşmalar imzalandı: Keleş, Kara Kuvvetleri Komutanlığının ihtiyacına binaen 114 yeni Boran obüsü seri üretim sözleşmesinin Savunma Sanayii Başkanlığı ile bu yıl imzalandığını hatırlattı.

GÖZDE mühimmatı ile ilk atış gerçekleştirildi: Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile imzalanan “Modern Mühimmat Tedarik Projesi” kapsamında teslim edilecek GÖZDE mühimmatının ilk atışlı testleri, F-16 ve AKINCI SİHA platformlarından gerçekleştirildi ve hedef yüksek hassasiyetle vuruldu.

  • ASELSAN’dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Savunma Sanayii Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü (SAGE) ile ortak olarak geliştirilen GÖZDE güdüm kiti, genel maksat bombalarını güdümlü mühimmata dönüştürerek, sabit ve yüksek hızlı hareketli hedeflerin hassas vurulmasını sağlıyor. GÖZDE güdüm kitinin seri üretim çalışmaları devam ediyor.

ASELSAN, Leopard tanklarına yeni yetenekler kazandıracak: ASELSAN tarafından geliştirilen ve ALTAY Projesi kapsamında da yer alan tank görev sistemleri Leopard 2A4 tanklarına entegre edilecek.

  • ASELSAN ile BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret AŞ arasında Tanklara İlave Yetenek Kazandırılması Leopard 2A4 (TİYK-Leopard 2A4) Projesi Alt Sistemler Sözleşmesi imzalandı.
  • ASELSAN’dan yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığınca (SSB) yürütülen, Kara Kuvvetleri Komutanlığının gelecek dönem ihtiyaçlarına cevap vermek üzere envanterde bulunan Leopard 2A4 tanklarının milli imkanlar kullanılarak geliştirilmiş sistemlerle modernize edilmesine yönelik TİYK-Leopard 2A4 Projesi’nin ana yüklenici sözleşmesi 2022 yılı sonunda SSB ile BMC Otomotiv AŞ firması arasında imzalanmıştı.
  • Bu doğrultuda ASELSAN ile BMC arasında TİYK-Leopard 2A4 Projesi Alt Sistemler Sözleşmesi hayata geçirildi.

HAVELSAN’ın THY için ürettiği Boeing B737MAX simülatörü EASA sertifikası aldı: HAVELSAN’ın Türk Hava Yolları (THY) için ürettiği Boeing B737MAX Tam Uçuş Simülatörü Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) Level D sertifikasını aldı.

  • Şirketten yapılan açıklamada, HAVELSAN’ın, 2017 yılında THY’ye EASA Level D sertifikalı Boeing 737-800 NG Simülatör teslimatı ile askeri alandaki 40 yıllık tecrübesini sivil alana da taşımayı başardığı anımsatıldı.
  • Açıklamada, 2018 yılında toplam 11 adet A320 CEO NEO ve Boeing 737 Max FFS ve FTD simülatörlerinin seri üretimine başlayan HAVELSAN’ın, pilot eğitim araçlarının cazibesini dünya çapındaki hava yolları ve eğitim merkezlerine genişletmek için bir sonraki önemli kilometre taşına ulaştığı belirtildi.

ASELSAN, Sahil Güvenlik Komutanlığının AB-412 EP SG helikopterlerini modernize edecek: ASELSAN ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında AB-412 EP SG Helikopteri Modernizasyonu ve Entegrasyonu Projesi ile ilgili olarak, toplam bedeli 51.764.332,48 ABD Doları ve 81.665.400,86 TL tutarında bir sözleşme imzalandı.

  • ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Haluk Görgün, imzalanan proje hakkında şu değerlendirmede bulundu:
  • “Sahil Güvenlik Komutanlığı envanterinde bulunan AB-412 EP SG Helikopterinin aviyonik modernizasyonunu sağlamak için Savunma Sanayii Başkanlığı ile bir sözleşme imzaladık.
  • Proje kapsamında Sahil Güvenlik Komutanlığının güncel ve gelecekteki operasyon kabiliyetini en üst seviyeye taşımak amacıyla ASELSAN tarafından geliştirilmiş olan ASELFLIR R400D Elektro-Optik Sistem, KDU-45 Klavye Gösterge Birimi, SMFD-810 Gösterge ve Dahili Haberleşme Sistemini içeren Aviyonik sistemler ve Navigasyon sistemlerinin yanı sıra yerli ve milli kaynaklarla geliştirilmiş Su Üstü Arama Radarı entegre edilecek.”

“Hedef KIZILELMA” belgeseli izleyiciyle buluştu: Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, “Hedef KIZILELMA klasik bir teknoloji belgeseli değil. Daha çok işin manasını ve ruhunu anlatıyor.” dedi.

  • Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Hedef KIZILELMA belgeselinin Türkiye’nin semalarında hür ve bağımsız olabilmesi için çekilen çileleri ve gayreti anlattığını belirterek, “Belgeseli ilk kez izlediğimde ben de duygulandım. Hedef KIZILELMA klasik bir teknoloji belgeseli değil. Daha çok işin manasını ve ruhunu anlatıyor.” dedi.

Azerbaycan otoyollarında ASELSAN’ın “akıllı trafik çözümleri” devreye girdi: Azerbaycan otoyollarında, seyir halindeki araçların ebat ve ağırlık ihlallerinin tespiti ile yüksek hızdaki araçların ağırlıklarını ölçmek için ASELSAN’ın hazırladığı “akıllı trafik çözümleri” devreye girdi.

  • Bakü-Guba-Rusya sınırı kara yolunun Tağıyev kasabası yakınlarındaki kısmında ASELSAN’ın kurduğu “akıllı trafik çözümleri” sisteminin açılışı yapıldı.
  • Açılışa, ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Haluk Görgün, Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanı Prof. Dr. Göksel Aşan, KKTC Bakü Temsilcisi Ufuk Turganer ve Azerbaycan Karayolu Taşımacılığı Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Anar Rzayev katıldı.
  • ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Görgün, gazetecilere yaptığı açıklamada, ASELSAN’ın savunma sanayisinde elde ettiği birikimi, tecrübeyi ve yüksek teknoloji çözümlerini son yıllarda sivil alanlara da uyguladığını söyledi.

ASELSAN, “Şekil Değiştiren İHA”yı uçurdu: Üzerinde 4 kamera bulunan ve kısa sürede 200 metre irtifaya çıkan İHA, sabit ve hareketli platformlardan fırlatılarak keşif-gözetleme amaçlı görev yapacak. ASELSAN’ın şekil değiştiren insansız hava aracı (İHA) uçmaya başladı, ürünleştirme aşamasına geçiliyor.

  • ASELSAN, “Şekil Değiştiren İHA Araştırma Projesi” kapsamında, sabit ve hareketli platformlar üzerindeki fırlatıcı sistemlerden atıldıktan sonra kararlı uçuşa geçebilen çok rotorlu insansız hava aracı prototipi geliştirdi. Şekil Değiştiren İHA, İstanbul Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirilen TEKNOFEST’te de sergilendi.

SİPER hedefi tam isabetle vurdu: Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, SİPER’in sahaya inmeden önceki son testinde, uzun menzilde hedefi tam isabetle vurduğunu belirterek “Karada, havada, denizde ve uzayda istiklal ve istikbalimiz için gece gündüz cansiparane çalışmaya devam ediyoruz.” ifadesini kullandı.

Demir, Twitter hesabından, ASELSAN ve ROKETSAN’ı etiketleyerek SİPER uzun menzilli hava savunma sistemine ilişkin paylaşım yaptı.
Türk semalarının koruyucusu SİPER’in sahaya inmeden önceki son testinde, uzun menzilde hedefi tam isabetle vurduğuna dikkati çeken Demir, “Karada, havada, denizde ve uzayda istiklal ve istikbalimiz için gece gündüz cansiparane çalışmaya devam ediyoruz. Tebrikler.” değerlendirmesinde bulundu.

Ayrıca daha önceki testte, SİPER ile 100 kilometre menzile ulaşılmıştı ve ilk testte kullanılan EİRS radarına ek olarak alçak irtifa radarı kullanılmıştı.

Öte yandan, Türkiye’nin şu ana kadarki en uzun menzilli füzesi Tayfun da “kısa menzilli balistik füze” olarak ülkenin güvenliğine katkı sağlayacak.