SAHA Bülten

SAHA Bülten’e kayıt olun, Savunma, Havacılık ve Uzay sektörlerindeki gelişmelerin hiçbirini kaçırmayın

📕#SAHAsözlük

Siber ortamı oluşturan bilişim sistemlerinin saldırılardan korunması, bu ortamda işlenen bilginin gizlilik, bütünlük ve erişilebilirliğinin güvence altına alınması ve saldırıların ve siber güvenlik olaylarının tespit edilmesidir.


🤖 Yerli “Hat Sonu Çözümleri” ve “Depolama Robotları” Savunma Sanayinde Parlamaya Aday: Ersan Endüstriyel, 1989 yılından bu yana 35 senedir ağırlıklı olarak otomotiv sektöründe hat sonu çözümleri ve otomatik depolama robotları başta olmak üzere otomatik kamyon yükleme sistemleri ile montaj hatları üretiyor.

Projeler hakkında bilgi veren Ersan Endüstriyel Genel Müdürü Erdem Küçükateş, “Hat sonu çözümlerinde; seri imalat yapılan hatların sonunda her firmanın paketleme ihtiyacı olmaktadır. Bunların kolileme makineleri, paletleme robotları, streçleme makineleri ve en sonunda tıra yüklenecek aşamaya kadar olan tüm süreci anahtar teslim şeklinde yapmaktayız. İntralojistik sektörüne de genel olarak otomatik depolama sistemleri diyebilmekteyiz. Ağırlıklı otomotiv sektörüne 4 yıldır hizmetlerde bulunduk. ASRS sistemleri denen otomatik depolama robotları başta olmak üzere otomatik kamyon yükleme sistemleri ve montaj hatlarını yapmaktayız. Sivil alanda geliştirdiğimiz yetenekleri savunma sanayinde de kullanabilmek için Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayi Başkanlığı’na başvuruda bulunduk ve gereken belgelendirmeler ile altyapı çalışmalarının süreçleri devam etmektedir”


SAHA İstanbul Elektrik ve Elektronik Komitesi Mart ayı toplantısı Poloptech Optik ve Uzay Sanayi Ticaret A.Ş ev sahipliğinde firmalarımızın katılımıyla gerçekleştirildi


ASELSAN’ın uçaklara nesil atlatan AESA teknolojisi hizmete sunuldu: ASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla geliştirilen AESA Uçak Burun Radarı, ilk uçuşunu F-16 ÖZGÜR Platformu ile gerçekleştirdi.

  • ASELSAN’dan yapılan açıklamaya göre, AESA Uçak Burun Radarı, muadillerinden üstün yetenekleriyle muharip uçaklara nesil atlatacak özellikler kazandıracak.
  • Radar ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken, KAAN ve muharip İHA’lar düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci nesil ve ötesinde platformlar haline gelecek.
  • ASELSAN’ın Ankara’daki teknoloji üssünde AESA Uçak Burun Radarı’nın seri üretimine yönelik hazırlıklar tamamlandı.

Bayraktar TB3 SİHA 27 saat kesintisiz uçtu: Yerli elektro-optik sistem ASELFLIR-500 ile havalanan Bayraktar TB3, 27 saatlik uçuşu sırasında gökyüzünde 4 bin 600 kilometre mesafe katetti.

  • Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA, 27 saat havada kaldığı 26’ncı test uçuşunu da başarıyla tamamladı.
  • Baykar’dan yapılan açıklamaya göre, Bayraktar TB3, Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde gerçekleştirilen 26’ncı test uçuşunda orta irtifada kesintisiz olarak 27 saat 19 dakika havada kaldı.

Türk savunma sanayisinin alt yüklenicileri kritik platformlara güç katıyor: Türk savunma sanayisinin alt yüklenicileri, sahip oldukları teknolojik yetkinlikleriyle milli muharip uçak KAAN’dan milli fırkateyn TCG İstanbul’a Türkiye’nin kritik platformlarında önemli görevler üstleniyor.

  • AAN’ın alt yüklenicilerinden Altınay Savunma Teknolojileri AŞ’nin bünyesinde bulunduğu Altınay Teknoloji Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Altınay, alt yüklenicilerin yerli savunma sanayi projelerindeki rolüne ilişkin açıklamada bulundu.
  • Altınay, Türk savunma sanayisinin sahip olduğu teknolojik yetkinliğin, özellikle son 20 yılda yapılmış çalışmaların büyük bir iradeyle arkasında durulmasıyla gerçekleştiğini vurguladı.

ASELSAN’ın yaka kamerası güvenlik güçlerinin üçüncü gözü oldu: ASELSAN tarafından üretilen ve güvenlik güçlerinin adeta üçüncü gözü haline gelen yaka kamerası, suçlular ve suça karışan araç plakalarını anında belirliyor.

ASELSAN, güvenlik güçleri, geliştirilen yerli ve milli ürünler sayesinde son teknolojiyle buluşturuluyor.

  • Bu ürünlerden biri olan ODAKAN yaka kamerasıyla sahadaki her süreç anbean kayıt altına alıyor. İlk olarak Jandarma Genel Komutanlığı MEBS Başkanlığı ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen yaka kamerası, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ile yürütülen Akıllı Yol Kontrol Noktaları ve Jandarma Akıllı Devriye Uygulaması (JADU) Projesi kapsamında suçlular veya aranan şahısların tespiti için jandarma tarafından kullanılmaya başlandı.

Bayraktar TB3 ASELFLIR-500 ile uçtu: Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA, sınıfında dünyanın en iyisi olan yerli elektro-optik sistem ASELFLIR-500 ile yaptığı ilk uçuş testini başarıyla tamamladı.

  • Şirketten yapılan açıklamaya göre, milli SİHA, Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde gerçekleştirilen Orta İrtifa Sistem Tanımlama ve Performans Testinde ilk kez Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen ASELFLIR-500 ile uçtu.

TEI yerli havacılık motorlarının sertifikasyonu için “Tasarım Organizasyonu Onayı” aldı: Eskişehir’de kurulu TUSAŞ Motor Sanayi AŞ’nin (TEI), yerli ve milli havacılık motorlarının tip sertifikasyonu için gerekli olan “Tasarım Organizasyonu Onayı”nı (TOO) almaya hak kazandığı bildirildi.

  • TEI’den yapılan açıklamaya göre, yerli ve milli olarak geliştirdiği motorların sertifikasyonunu bu yetki kapsamında yürütecek TEI, Türkiye’de sivil havacılık motorları sertifikasyonuna yönelik TOO onayı alan ilk şirket oldu.
  • TOO için “SHT-21/EASA Part 21” mevzuatına göre sistematik, planlı, risk yönetimini merkeze alan bir yaklaşımla organizasyon ve süreçlerin prosedürlerinin oluşturulması, personel yetkinliklerinin geliştirilmesi, yetki ve sorumlukların tanımlanması gerekiyor.

Dev zırhlı araçlardan buluşlar çıktı: Türk savunma sanayisi bünyesinde geliştirilen askeri kara araçlarıyla beraber çok sayıda buluşa imza atılıyor.

  • Türkiye’nin önde gelen askeri araç üreticilerinden FNSS Savunma Sistemleri, 35 yıldır milli imkanlarla özgün olarak geliştirdiği 24 farklı savunma sistemiyle yurt içinde ve dışında birçok kullanıcıya hizmet veriyor.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri ile müttefik silahlı kuvvetlerinin kullanımı için paletli ve tekerlekli zırhlı muharebe araç aileleri ile silah sistemlerinin tasarım ve üretimini gerçekleştiren FNSS, bu ürünlerle yüzlerce milyon dolarlık ihracat potansiyelinin ortaya çıkmasını sağlıyor.

ASELSAN en iyileri üretti, ihracat için beklemedi: ASELSAN son dönemde geliştirdiği ve sınıfının en iyileri olma iddiasındaki ürünlerle kısa süre içinde ihracat başarılarına ulaştı. ASELSAN, 35 milyon 130 bin dolar tutarında güdüm kitleri ve ASELFLIR-500 sistemini içeren 3 ayrı ihracat sözleşmesine imza attığını duyurdu.

  • Söz konusu sözleşmelerle GÖZDE güdüm kiti ve ASELFLIR-500’ün ilk ihracatı gerçekleştirilecek.
  • ASELSAN ve TÜBİTAK SAGE ile ortak olarak geliştirilen GÖZDE güdüm kiti geçen yıl envantere girmeye başladı.
  • GÖZDE, 500 libre sınıfında MK-82 genel maksat bombalarını INS/GPS ve Lazer Arayıcı Başlıklı (LAB) güdümlü mühimmata dönüştürerek sabit ve yüksek hızlı hareketli (50-120 kilometre/saat) hedeflerin hassas vurulmasını sağlıyor.

Türkiye’nin yeni avcısı ANKA III güçleniyor: Türk savunma sanayisi bünyesinde geliştirilen ANKA III insansız hava aracı, üçüncü uçuşunda 2 saat havada kaldı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, ilk uçuşunu 28 Aralık 2023’te gerçekleştirdiği ANKA III için geliştirme ve test faaliyetlerine devam ediyor.

  • İlk uçuştan elde edilen verilerle iyileştirilen ve devamında yeni test uçuşları yapan ANKA III, üçüncü kez gökyüzüyle buluştu. Son uçuşunda 2 saat havada kalan ANKA III, 160 knot hıza ulaştı, 10 bin fit irtifaya çıktı. ANKA III böylece tüm uçuş değerlerini geliştirmiş oldu. Uçuşta ayrıca otopilot ve uçuş mekaniği testleri gerçekleştirildi.
  • Her uçuş testindeki değerlendirmelerin ardından ANKA III için yeni performans ve görev zarfları açılarak platformun göreve hazır hale getirilmesine çalışılacak.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş tarafından geliştirilen: ANKA-III

💢 Dayanım: 10 saat @ 30 kft
💢 Servis İrtifası: 40 kft
💢 Faydalı Yük Kapasitesi: 1200 kg


Kapadokya Üniversitesinde üretilen insansız hava aracı tescillendi: Kapadokya Üniversitesi (KÜN) İnsansız Hava Aracı Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezinde üretilen İHA, tescil sertifikası ile sanayi sicil belgesi aldı.

  • Kapadokya Üniversitesinden (KÜN) yapılan yazılı açıklamada, KÜN’ün ürettiği İHA için tescil sertifikasını Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden (SHGM), sanayi sicil belgesini “İnsansız Hava Aracı Üreticisi” ünvanı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından aldığı belirtildi.

Açıklamada, görüşlerine yer verilen İnsansız Hava Aracı Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Havacılık Programları Koordinatörü Samet Gençağ, 27 kilogram maksimum kalkış ağırlığına sahip hava aracının geliştirilmesinden üretimine tüm aşamalarının üniversite tarafından gerçekleştirildiğini aktardı.


TEI’nin ürettiği milli havacılık motorları Eskişehir’de sergilenmeye devam ediyor: Eskişehir’de kurulu TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) tarafından üretilen milli havacılık motorları, Vilayet Meydanı’nda sergileniyor.

  • TEI tarafından üretilen Türkiye’nin ilk milli turbofan uçak motoru TEI-TF6000, art yakıcı modülle 10 bin libre itki üretecek TEI-TF10000, Türkiye’nin ilk özgün helikopteri GÖKBEY’e güç veren TEI-TS1400, genel maksat helikopterlerine güç veren T700-TEI-701D turboşaft motoru, ANKA, AKSUNGUR ve BAYRAKTAR TB3’e güç veren Türkiye’nin milli turbodizel havacılık motoru TEI-PD170’in izlenime sunulduğu sergiye vatandaşların ilgisi sürüyor.

TRT Belgesel’de, “Gökbey” ve “Osmangazi Köprüsü”nün hikayesi yayınlanacak: Türkiye’nin yerli ve milli teknoloji ürünlerini ekrana taşıyan “Oyunbozan” belgeselinin “Gökbey” bölümü izleyiciyle buluşacak.

  • TRT’den yapılan açıklamaya göre, yapımcılığını Hilal Yumuk’un, yönetmenliğini Ömer Çörten’in üstlendiği belgesel serisinin dördüncü bölümü bugün 20.30’da TRT Belgesel’de yayınlanacak.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kurumların genel maksat helikopteri ihtiyacının karşılanması amacıyla 2013’te başlatılan “Özgün Helikopter Programı” kapsamında üretilen “Gökbey”, ilk uçuşunu 6 Eylül 2018’de gerçekleştirmişti.

ASELSAN’ın KAAN’a özel geliştirdiği Kaska Entegre Görüntüleme Sistemi: TULGAR: Türkiye’nin ilk yerli ve milli savaş uçağı Kaan’ın pilotları tarafından giyilecek özel kasklar ASELSAN tarafından geliştiriliyor.

  • Pilotların ölçülerine göre üretilecek bu kaskların en büyük özelliği ise kasklara entegre yerli ve milli görüntüleme sistemi Tulgar’a sahip olmaları.
  • Kaskın içinde yer alacak görüntüleme sistemi Tulgar ile kaskı takan pilot, uçuş sırasında oldukça geniş bir görüş açısına sahip olacak. İleri görüş teknolojisine sahip olan sistem, pilota gece vakti sayısal görüşü, renk ve hassas kafa takibi gibi avantajlar sunuyor.